
Nézzünk egy példát
Van egy meglévő webáruház tulajdonos. Értékesítsen pl.: autóápolási termékeket. A felhasználó rákattint a hirdetésre, ami átvezet az adott autóápolási termékre. Érdekelte a termék, de úgy döntött, hogy most nem vásárol és elhagyta az oldalt.
Abban az esetben, ha használjuk a remarketingben rejlő lehetőségeket akkor a termékünk iránt érdeklődőt hamarabb vissza tudjuk csábítani webáruházunkba és vásárlásra ösztönözzük.
Az érdeklődő ugyebár első alkalommal nem vásárolta meg a terméket. Szabadidejében újra előveszi készülékét és görgeti Facebook oldalát, ahol értelemszerűen más és más tartalmak jelennek meg. Ám egyszer csak belefut ugyanabba a hirdetésbe. Elképzelhető, hogy mindeddig nem volt ideje befejezni a vásárlást vagy még bizonytalan volt a vásárlással kapcsolatban. Az egésznek a lényege, hogy az első hirdetési kattintás és a második hirdetési kattintás közötti eltelt időszak alatt megérett benne a vásárlási szándék és talán meg is rendeli a terméket. Továbbá az is elképzelhető, hogy tovább görget és más termékeket is megvásárol.
A remarketing célzással nagyobb eredményt érhetünk el kampány jelleggel, mert releváns hirdetést hoztunk létre, az adott felhasználó érdeklődésére tekintve.
Hogyan működik a remarketing?
Nevezhetjük úgy, hogy az online marketing hosszabb időszakra nyúló vásárlási folyamata.
A felhasználók egy hosszabb időszakon mennek keresztül mire potenciális vásárlóvá válnak!
Az online marketing világában mindezt értékesítési tölcsérként szoktuk megfogalmazni.
A tölcsér felső részén figyelmet kapunk (ez nagyon fontos). Ezt követően egyre többen nem a tölcsérbe folynak bele, hanem mellé.
Figyelem felkeltés, érdeklődés, kialakult vágy a termék vagy márka iránt.
Cselekvésre késztetés a vásárláshoz.
Miután az érdeklődő bekerült a rendszerbe, elemezhetjük mindaddig amíg potenciális vásárlás nem történik.
Az egyszeri vásárlást követően folyamatosan megjelenik, megjelenhet számára hirdetéseink.
Akár egy új hirdetést, vagy kampányt indítunk úgy előbb vagy utóbb ismételten bele futhat újabb termékeink hirdetésébe. Fontos megjegyezni, hogy ne hónapokig ugyanazokat a hirdetéseket vagy kampányokat használjuk, hanem legyen változatos. Új vizuális elemek és új termékeket használjunk. Továbbá mindez nemcsak termékekre igaz, hanem például szolgáltatásokra is.
A jó beállítások elkerülhetetlenek
Fontos, hogy hirdetéseinket jól és szakszerűen állítsuk be. A fogyasztóközönséget akár csoportosíthatjuk is és személyre szabott hirdetéseket tudunk számukra megjeleníteni.
Remarketing a Google ADS-en és a Facebook-on
1.Kód elhelyezése a forráskódban
2.Minden látogatót úgynevezetten megcímkézi a rendszer
A Google ADS képes követni a kódot és adatokat gyűjteni számunkra. Az ADS esetében mindenképp javasolt a remarketing használata mert hirdetéseinket azon felhasználók számára jeleníti meg hirdetéseinket, akik a hálózat alkalmazásait használják.
A Facebook remarketinghez szükséges a Facebook Pixel, amely a regisztrált felhasználók tevékenységét követik nyomon. Ezáltal a hirdetési fiókban célközönséget hozhatunk létre vagy akár egyéni célközösséget is beállíthatunk.
A remarketing hirdetés előnyei
Célzott hirdetések azok számára, akik már jártak weboldalunkon vagy webáruházunkban.
E-mail marketing
Abban az esetben, ha van E-mail adatbázisunk és megfelelő szoftverünk akkor külön listákba csoportosítva E-mail leveleinket időnként frissítve célzott üzeneteket kaphat a vásárló.
Továbbá, ha adatbázisunk több adatot tartalmaz, mint az E-mail cím úgy még jobban személyre szabhatjuk leveleinket ezáltal még személyesebb lesz és célzási szegmentálása nagyobb értékkel fog bírni.
Köszönöm megtisztelő figyelmed:
Szerző: Sándor István – Frontend developer